Új vezetés, kibővült kapacitások, hatékonyabb háttérmunka áll a sikerek hátterében
Sikeresen indította az évet a Transintertop
Az elmúlt időszakban jelentős fejlesztések, változások történtek a környei székhelyű Transintertop fuvarozó és szállítmányozó vállalatnál, melyek eredményei már most megmutatkoznak. Nem csak a teljesítménymutatók javultak, a tervszámok teljesültek, de a cég társadalmi elismertsége is növekedett, a közelmúltban vehették át az Év Fuvarozója – Innovációs díjat, melyre saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerükkel, a TranzITtal neveztek – tudtuk meg az értékesítési és fuvarozási igazgatótól, Radics Norberttől.
– Mivel és miért lehet kiérdemelni az Év fuvarozója – Innovációs díjat?
– Egy saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerrel, a TransITtal indultunk el ezen a pályázaton. Ez kifejezetten a vállalat tevékenységi körére szabott, komplex program, mely teljes mértékben a saját arculatunkra készült. Rendkívül hatékony, lefedi a vállalat valamennyi tevékenységi területét – logisztika, HR, pénzügy, operáció, hogy csak néhányat említsek -, mindenki használni tudja, ily módon rendkívül sokat segít a hatékonyságunk növelésében.
– A díjat a szakma legrangosabb eseményén, a XX., jubileumi Fuvarozók Bálján, a budapesti Mariott Hotelben vehettük át. Innovációs kategóriában kaptuk meg az Év fuvarozója díjat, melyre a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary, valamint a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete MKFE közösen írt ki pályázatot. Rengeteg munka és energiaráfordítás áll a komoly elismerés mögött.
– Több éve dolgozik a cégnél, milyen út vezetett az igazgatói kinevezéséig?
– Öt éve vagyok a Transintertopnál, az operációban kezdtem, majd ezt követően import üzletágvezető lettem. Az import fuvarok lebonyolításával foglalkoztam mind operációs, mind pedig kereskedelmi szinten. Idővel értékesítési vezetőként – vagy, ha úgy jobban tetszik, sales managerként – folytattam a munkát, majd 2023 októberében neveztek ki kereskedelmi és fuvarozási igazgatónak.
– Ténylegesen ez év elején tudtam elfoglalni az új pozíciómat, ekkortól már négy osztály, a kiemelt ügyfél-kapcsolattartás, az értékesítés, a szállítmányozás – spedíció –, valamint az operáció tartozik hozzám, és nyilván a gépjárművezetők is. Így csaknem 200 fős gárda napi munkájának irányításáért felelek.
– A jelenlegi pozíciómban minden eddigi tapasztalatomat hasznosítani tudom. Nagyon nagy előny, hogy a folyamatokat mind az értékesítés, mind pedig az operáció oldaláról jól ismerem, ahogyan a vevői elvárásokat is. 6 évet dolgoztam ügyfél oldalon a Samsungnál, amit 2 év követett az EKOL-nál, kifejezetten a kérésemre az operáció területén. Tudatosan haladtam a pályámon, hogy a szakma minden oldaláról megismerjem a folyamatokat, feladatokat, a felmerülő problémákat. Így állt össze egy kerek egésszé az eddigi tudásom, tapasztalatom, amit most vezetőként kamatoztatni tudok. A vevőink biztosak lehetnek abban, hogy amit ígérünk, azt meg is tudjuk valósítani.
– Fiatalon érkeztem a Transintertophoz, és még most is annak érzem magam, sok kihívás áll még előttem, előttünk, de hiszek abban, hogy csapatban jól lehet dolgozni, szép eredményeket lehet elérni.
– Gasparics Tamás ügyvezető igazgatóval közösen dolgozunk azon, hogy a terveinkben kitűzött vállalati célokat a Transintertop csapatával meg tudjuk valósítani. A január-februári számok már azt mutatják, hogy jó irányba haladunk, pozitív a mérlegünk, aminek ilyen nehéz gazdasági körülmények között különösen tudtunk örülni. A még mindig tartó recesszió ellenére a versenytársainkhoz képest is jól látható, kiemelkedő eredményeket tudtunk elérni az elmúlt időszakban.
– Minek köszönhetőek ezek a sikerek? Milyen tényezők járultak hozzá az eredményességhez?
– Az, hogy tartani tudjuk a terveinket, elsősorban annak köszönhető, hogy előre gondolkodtunk, és hosszú távra terveztünk. Igyekeztünk felkészülni a nehézségekre, a piaci hiányosságokat, a volumen-visszaesést időben korrigálni.
– Eleve sok szerződött partnerünk van, ami számos előnnyel jár, hiszen a mindenkori flottánkat így tervszerűen tudjuk forgatni, illetve az aktuális igényekhez igazítani, de igyekeztünk bővíteni is a számukat. Új partnerek – agrár- és autóipar, akkumulátor-gyárak – felé is igyekeztünk nyitni, illetve az eddigi alkalmi ügyfeleinket szerződéses partnerré tenni.
– Jelentősen növelte a hatékonyságunkat, hogy előrelátó módon kiépítettük és gördülékennyé tettük az intermodális szállítási szolgáltatásunkat. Tavaly heti három alkalommal, ma már napi szintű vasúti szállítást biztosítunk, amit a nyár elejére szeretnénk megduplázni. Egyre több partnerünk fedezi fel ennek a zöld megoldásnak az előnyeit, hiszen az CO2-kibocsájtás csökkentése ott szerepel valamennyi vállalat céljai között, az intermodális szállítás pedig ennek kiváló eszköze.
– A Transintertop Kft. ma már közúton és vasúton egyaránt egy komplex szolgáltatást, széles körű logisztikai megoldásokat nyújtani képes nemzetközi fuvarozó, szállítmányozó vállalat, amire mindenképpen büszkék lehetünk.
– A Transintertop csapatot is sikerült az elvárásoknak megfelelően felkészíteni?
– Amióta az operáció vezetését átvettem, fokozott figyelmet fordítottam arra, hogy jó kapcsolat legyen a társosztályok között, és mindez az eredményességünkön is megmutatkozik. A korábbiakhoz képest jóval több egyeztetés, a tervszámok ismertetése, lebontása áll mindemögött. Mindenki számára láthatóvá, érthetővé váltak a 2024. évi céljaink. Ahhoz, hogy ezeket meg is tudjuk valósítani, elengedhetetlen, hogy a társosztályok támogassák egymást, gördülékeny legyen a kommunikáció, és hatékony az együttműködés. Ennek alapja értelemszerűen az, hogy még 2023-ban előkészítettük az idei terveket, és az abban foglaltakat mindenki magáénak is érzi. Összetart a csapat, egy irányba húzunk, és ez meg is látszik a közösen elért eredményeinken.
– Nyilván az említett sikerek mögött ott áll az is, hogy a kollégáink az operáción megfelelően képesek kezelni a folyamatokat. Ki is emelném a felkészültségüket, a kiváló kommunikációjukat mind a partnereinkkel, mind pedig a sofőrjeinkkel. Sok múlik ezen.
– Ugyanígy büszkék lehetünk a szállítmányozó csoportunkra is, itt is időben léptünk, a hazai exportpiacok zsugorodását látva, a partnereinknek nagyobb volumenű szállítási kapacitásokat ajánlottunk ki, amivel örömmel éltek is. Így a szállítmányozás terén is kimagaslóak voltak az eredményeink, január-februári mutatószámainkkal rekordot döntöttünk. Nekik is jár tehát a dicséret.
– Milyen további terveik vannak még a 2024-es esztendőre?
– Mindenekelőtt szeretnénk növelni a hatékonyságunkat, a kapacitásunkat és a flottánkat is. Ennek első lépcsőjeként a közeljövőben tíz új gumis certifikációval rendelkező pótkocsival gyarapodunk. Jelentős az ügyfélkörünk a gumigyártás területéről, ezért fontos, számunkra, hogy a pótkocsik XL-kódosak, azaz gumiszállításra is alkalmasak legyenek.
– Az is kiemelt feladatunk, hogy a flottánkat folyamatosan karbantartsuk, megújítsuk. 2024-ben is tervezzük új vontatók, új pótkocsik beszerzését. A flottaújítás nem csak a cégnek, de a sofőröknek is nagyon fontos, hiszen így érhető el, hogy mindenki maximálisan elégedett legyen a munkahelyi körülményeivel, ami nem csak az irodában biztosított, hanem a járműveinkben is. A minőségi munka alapja, hogy a járművezetőink olyan eszközökkel dolgozhassanak, amelyekben jól, komfortosan érezhetik magukat.
– A 2024-es terveinknek pedig azt a részét már említettem, ami az intermodális szállítási kapacitásunk megduplázását célozza. Ezt nem lehet elégszer elmondani, hiszen a zöldítés, a környezetünk megóvását elősegítő 21. századi vasúti, közúti kombinált szállítási szolgáltatás a térségben egyedülálló.
Cseh Teréz
Legújabb híreink
-
2024. április 26.
-
Akár néhány év alatt el lehet jutni a vezető beosztásig
2024. április 24. -
Sikeresen indította az évet a Transintertop
2024. április 2. -
A Transintertopnál minden korosztály megtalálja a számítását
2024. március 21. -
ÚTON magazin- Interjú Gasparics Tamással
2024. március 19.