Tíz új, a sofőrök igényeire szabott Scaniával bővült a flotta

Új kamionok érkeztek a Transintertophoz

 

Minden kamionsofőr álma, hogy egy vadonatúj autóval róhassa az utakat. Ez most a Transintertop tíz kollégájának megadatott, a napokban vehették át az új, a lehetőségekhez mérten egyénre szabott, a flotta kék-fehér színeiben pompázó Scaniájukat – tudtuk meg Gasparics Tamás fuvarozási vezetőtől.

 

– Milyen flottához csatlakozik a tíz új kamion?

– Kizárólag Scania típusú gépjárművekkel dolgozunk, és erre büszkék is vagyunk. 25 év tapasztalat áll az elkötelezettségünk mögött, hisszük, hogy az egyik legjobb minőséget képviseli ez a márka a piacon. Ebből adódóan a flottacsere-politikánk is eltér a sztenderdektől. Amellett, hogy nagy hangsúlyt fektetünk a megelőző karbantartásra, az állagmegóvásra, hosszabb ideig használunk egy-egy eszközt, mint az esetleg másutt szokásos. Egyfajta cégen belüli belső életútja van minden járművünknek. Jellemzően első körben a nemzetközi fuvarozásban kezdenek, ahol 5-6 évig futnak, majd egy bizonyos megtett kilométer, vagy más szempont alapján átkerülnek a belföldi flottába. Később egy részük a belső telephelyi, vagy a raktárközi feladatainkat segítik, illetve a partnereink számára nyújtott, úgynevezett shunter szolgáltatásainkban használhatóak. Természetesen, végül egy idő után értékesítésre kerülnek. A vevőink – jellemzően alvállalkozóink – szinte már várják ezeket a még mindig jó kondícióban lévő autókat. Nekünk is érdekünk, hogy jó műszaki állapotban adjuk át nekik, hiszen a rájuk bízott feladatainkat ezzel fogják ellátni.

 

– Mekkora járműállományról beszélünk, és hogyan gondoskodnak az állagmegóvásról?

– 138 vontatóegységből áll a flottánk, és ehhez 200 darabos pótkocsi állomány tartozik. De összességében a személyautókkal, munkagépekkel együtt körülbelül 400 eszközről gondoskodik a saját szervizünk. Igyekszünk már a legkisebb hibát is a lehető leggyorsabban orvosolni. Nagy hangsúlyt fektetünk a megelőző karbantartásra. A garázsszolgálatunknál minden egyes eszköz legalább negyedévente megfordul, átvizsgálásra kerül.

– Jó mutatószám, hogy a defekteket leszámítva maximum havi 2-3, azaz évi 20-25 lerobbanásunk van. Ez, ahhoz képest, hogy egy-egy kolléga évi 50-55 fuvart teljesít – felszorozva ezt 138-cal – mutatja, hogy alacsony hibaszázalékkal dolgozunk. Mindezt a kamionosaink is visszaigazolják. Számukra alapvető, hogy megbízható, jó autókkal dolgozhassanak.

 

– Kik kapják meg ezeket a szép, új autókat?

– Akik a leginkább kiérdemelték azt. Akik már bizonyítottak. A 110 nemzetközi közül 41 olyan gépkocsivezetőnk van, aki már több mint öt éve nálunk dolgozik. Ez egy beszédes számadat, úgy vélem. A sofőrjeink megtalálják nálunk a számításukat.

– Alapvetően a régebbi, jól teljesítő munkatársaké az előny, ők ülhetnek új autóba, de nem csak az idő számít. Most például méltányosságból kap egy fél évvel a nyugdíj előtt álló kolléga egy új autót. Kiváló munkatárs, de az élet úgy hozta, hogy erre még soha sem volt alkalma. Most ezzel köszönjük meg a munkáját.

– Az új kocsik gazdái természetesen továbbadják az addig használt eszközeiket. Ezeket az autókat jóval több, mint egy millió kilométer futásra tervezik. Ezt 3 év alatt még optimális esetben sem érik el. Emellett mindenki nagyon vigyáz az eszközére, jellemzően szerelmes a kamionjába, így azoknak is örömük telik az öröklött autókban, akik épp a kollégájuktól veszik át a kocsijukat.

 

 

– A beszerzésnél a márkán túl milyen szempontokat vesznek figyelembe?

– Az új kamionjaink beszerzését a mai napig a tulajdonos tartja kézben, mert szívügyének tartja, hogy kiváló eszközökkel dolgozzunk. Arra is mindig nagy hangsúlyt fektet, hogy egyeztessen a kollégákkal, kinek, milyen óhaja, kívánsága van, illetve alapvetően épít a sofőrök tapasztalatára, visszajelzéseire is. Mindezekből adódik, hogy a kamionjaink – bár egységesen felmatricázva a kék-fehér flottaszíneket viseli – korántsem egyformák. A most érkezett tíz kocsi is három nagy csoportba sorolható eltérő tulajdonságok alapján. Ezek egyikébe a nagyobb fülkeméretűek tartoznak. Egy négyzetméter plusz nem tűnik nagy előnynek, de ebben már fel lehet állni, felegyenesedve lehet lépkedni, és bőven van hely pakolni. Így már érthető, miért is ragaszkodnak ehhez néhányan, főleg a házaspárok, akik gyakorlatilag a kamionban élnek.

– A motorteljesítmény, a lóerő a döntő egy másik csoportnál. A Scania 500-as szériája egy erősebb motorteljesítményt takar, úgy gondoltuk ideje tesztelni ezeket. Nagyobb nyomatékkal könnyebben, gyorsabban fel lehet jutni egy-egy emelkedőre, így a tényleges, névleges fogyasztás akár kedvezőbb is lehet. Nyilvánvalóan az előzéseknél is többletet jelent a nagyobb teljesítmény.

 

– További fejlesztések is várhatóak?

– Szeptemberben újabb tíz kamionunk érkezik. Ezekkel együtt a nemzetközi flottánk életkora kicsivel 4 év alatt lesz. Ez optimális a számunkra, és úgy gondoljuk, piaci viszonylatban sem számít rossznak. Persze tudjuk, minden sofőrünk egy új, erős autóba ülne legszívesebben, de a gazdasági oldalról soha sem szabad megfeledkeznünk. Mert a legfontosabb a hosszú távú stabilitás, a folyamatos működés. E tekintetben optimisták vagyunk, mert válság ide vagy oda, fuvarozni mindig kell. Nyilván csökkenés lehet, de éppen ezért úgy alakítottuk ki a szállítási portfóliónkat, hogy az ne egy szektorra épüljön, hanem több lábon állhassunk. Ezért – úgy gondolom -, tényleg bizakodva nézhetünk a jövő elé.

Cseh Teréz